Doda zawsze bardzo ciepło opowiada o swoich rodziców. Chętnie zaprasza ich na imprezy. Jej mama, Wanda Rabczewska, emerytowana urzędniczka, czuwa nad jej finansami. Piosenkarka mówi, że nigdy osobiście nie zapłaciła żadnej faktury. "Moja mama jest profesjonalistką. Jest świetna i świetnie prowadzi moje finanse" - mówi chwali mamę Doda.
Rachunek na zawrotną sumę
W niedzielę Doda i Wandar Rabczewska odwiedziły studio programu "Halo tu Polsat". Mama artystki opowiedziała o fakturze za prąd. Firma energetyczna miała przez kilka miesięcy nie wysyłać seniorce faktur, a potem wysłać wyrównanie na 24 tys. zł.
Z uwagi na nieterminowe przysłanie faktury po okresie pół roku zostałam wpędzona w ogromne koszty. (...) Miałam dwa piece: gazowy od 10 lat i popularny "kopciuch" na węgiel, ale ponieważ była akcja "Czyste powietrze", zlikwidowałam "kopciucha", a na jego miejsce zainstalowałam piec elektryczny. Ponieważ mam fotowoltaikę, (...) która w okresie letnim produkuje mi bardzo dużo energii, postanowiłam nadprodukcję tej energii wykorzystać w okresie zimowym - opowiedziała Wanda Rabczewska.
Brak faktur przez kilka miesięcy
Włączyłam piec elektryczny z myślą, że będę sobie śledzić zużycie tej nadprodukcji na podstawie podsyłanych do mnie faktur. (...) Do tej pory faktury zawsze były wysyłane co dwa miesiące. (...) Te faktury nie przyszły po dwóch miesiącach, czterech, sześciu... Na koniec szóstego miesiąca faktura wreszcie przyszła i okazało się, że dosyć, że zużywam całą nadprodukcję z fotowoltaiki, to jeszcze muszę zapłacić ogromną kwotę. (...) Gdyby to przyszło po dwóch miesiącach, miałabym możliwość zareagowania, wyłączenie pieca elektrycznego i przejścia na piec gazowy. A tej możliwości nie miałam - opowiadała mama Dody.
Odpowiedź Energi
Firma Energa jest stroną w sprawie. Przedsiębiorstwo wydało komunikat. "W opisywanej sprawie zapadł wyrok oddalający powództwo. Wyrok nie jest prawomocny. We wskazanym okresie (przełom 2022 i 2023 roku) klienci będący prosumentami otrzymywali swoje faktury z opóźnieniem. Wynikało to z konieczności dostosowania systemu rozliczeń do zmian legislacyjnych" - napisano.
O przerwach w fakturowaniu spółka informowała klientów w komunikatach na stronie internetowej. Zdajemy sobie sprawę, że przerwy w fakturowaniu, związane z wdrażaniem nowych funkcjonalności, mogą być dla klientów niedogodnością. Dokładamy wszelkich starań, aby takich sytuacji było jak najmniej - powiedziała Katarzyna Dziadul z firmy Energa w rozmowie z Eską